top of page

מקסימום הנאה; מינימום הוצאות - הטיול של אור ואייל


אור ובן זוגה, החליטו לטוס לגאורגיה בעקבות נסיעתו של חבר לגאורגיה, שהלהיבה אותם מאוד.

על טיסת אל-על, מצוידים בספר הטיולים לגאורגיה: "גאורגיה - בנעלי הרים, ג'ינס או עניבה", ביום 17.8.2017, התחיל המסע של השניים לגאורגיה למשך שבועיים.

" יום 1: נסיעה מטביליסי לקזבגי - "דרך הצבאית"

סיכמנו מראש עם נהג בשם ממוקה כי יאסוף אותנו תמורת 160 לארי מההוסטל בו ישנו בלילה, ויסיע אותנו בג'יפ לקזבגי עם העצירות המקובלות בדרך. הנהג לא דובר אנגלית או עברית אך הבנו זה את זה.

באופן אישי אנחנו הרגשנו בדיעבד כי הנסיעה באופן פרטי, להבדיל ממרשוטקה (מונית שירות), יקרה (לפחות בזוג) ומיותרת. הנופים אמנם יפים אך ניתן לראותם דרך חלונות המרשוטקה, שממילא עוצרת בחלק מהתחנות המקובלות, ועולה כ- 20 לארי לאדם! למי שבכל זאת מתעקש לסוע בג'יפ, הבנתי שאפשר לכת ישירות לתחנת דדובה ושם לחפש להצטרף לאחרים ולשלם רק 50 לארי.

* לינה: ישנו בקזבגי ב-guesthouse 15 (מופיע בבוקינג). מומלץ ביותר! קרוב מאד למרכז והאוכל שם היה מפנק יחסית (הזמנו ארוחת בוקר וערב). לאחר שאכלנו גם במסעדות בקזבגי, הגענו למסקנה שיותר טעים ויותר זול לאכול בגסטהאוס.

יום 2: טיול יום לעמק טרוסו

התגלית האמיתית הייתה שמידי יום יוצא מיניבוס ממרכז המבקרים בקזבגי לג'וטה ולטרוסו בשתי פעימות: 8:30 ו-10:00 (איסוף חזרה ב-17:00 ו-18:30 בהתאמה) במחיר של 25 לארי לאדם, הלוך וחזור! מומלץ להירשם מראש ערב קודם.

הטיול קליל ויפה וכדי לעשות אותו במלואו (עד החורבות בסוף) נדרשו לנו כ-7 שעות בלי הרבה עצירות בדרך. יש לשים לב שכדי להגיע לבריכת הסודה יש לחצות את הנהר במקום המיועד לכך (יש גשר מסודר שעולה 2 לארי לעבור דרכו ודרך חורשת עצים סמוכה).

יום 3: נסיעה לג'וטה, עלייה למעבר ההרים Chaukhi וחזרה למטה

מסלול מדהים, לא פשוט ומאד מומלץ.

* לינה: ישנו ב- Fifth Season Hut שיושב על הר בג'וטה, היה פשוט מדהים! האוכל טעים וידידותי לצמחוניים והנוף משגע. לא ניתן להזמין דרך בוקינג אלא יש לעשות זאת טלפונית (יש להם דף פייסבוק). יחסית יקר.



יום 4: נסיעה חזרה לקזבגי ועליה לכנסיית גרגטי

* פשוט חובה! נוף עוצר נשימה. כדאי להקדיש בין חצי יום ליום שלם - תלוי אם מעוניינים לעלות עד לקרחון או לא. אנחנו שוטטנו באזור כ-3 שעות לערך (עלינו כשעה וחצי במסלול לכיוון הקרחון כדי לצפות מלמעלה על הכל ושבנו על עקבותינו מפאת חוסר זמן).

* עלינו לכנסייה ב-10 לארי לאדם כי הצטרפנו לאנשים אקראיים בכיכר למונית יחד. על מנת לרדת חזרה לקזבגי אפשר פשוט לתפוס טרמפ (מאיתנו ביקש מקומי 20 לארי לשנינו).

[נסיעה חזרה לטביליסי במרשוטקה של 17:00 ועלייה על רכבת לילה לזוגדידי בשעה 21:45.

שימו לב: כשקונים כרטיסים מראש לקרונות הזוגיים, יש לשים לב שיושבים יחד - קיטונים 1+2 מחוברים וכן הלאה. כלומר, אם יצא לכם 2 ו-3 משמע שאינכם באותו "חדר" ותאלצו לבקש מאנשים שם להתחלף. כמו כן, השירותים הם ללא מים בברז ואינם פתוחים ברוב הנסיעה, כך שעדיף לעשות עצירת צרכים רגע לפני במקום אחר].

ימים 5-8: הגעה למסטיה ויציאה לטרק מסטיה-אושגולי

* אין צורך להזמין מראש מקומות לינה. נמליץ על 4 מקומות לינה מדהימים:

זבשי - zuriko kakhiani

איפרלי - family hotel ucha

אושגולי - ushguli guesthouse

מסטיה - mestia 32

*כדאי מאד בחזרה מאושגולי למסטיה לחפש מוניות שהסיעו בבוקר אנשים ממסטיה לאושגולי והמתינו להם באושגולי עד אחרי הצהריים ולהצטרף אליהן - זה משמעותית יותר זול. הן לרוב נמצאות על הגשר בכניסה. אנחנו שילמנו באופן הזה 11 לארי לאדם בחזור!

*מי שמעוניין לנסוע ביום הרביעי מאיפרלי לאושגולי ברכב כדי לחסוך את ההליכה על כביש ולבלות יותר זמן באושגולי, כדאי להתארגן על רביעייה, כי הנסיעה מאד יקרה (יש שם מונופול והם לוקחים 80 לארי!).

*במסטיה אכלנו במסעדה ממש טובה בשם Rea dessert ואנחנו דווקא לא ממליצים על המפורסמת Laila bar. כמו כן, יש במסטיה בית קפה עם חלב טבעוני! קוראים לו Erti Kava Coffee והוא ממש בכיכר המרכזית.




יצאנו ממסטיה לכיוון זוגדידי במרשוטקה של שעה 16:00 במחיר של 10 לארי לאדם. הגענו לזוגדידי בשעה 19:30, כך שהיה לנו זמן לא מועט להעביר עד הרכבת ב-22:15 לטביליסי. הלכנו כ-20 דקות ברגל למסעדה מדהימה בשם Diaroni. מומלץ ביותר לסיום ימי טרק מפרכים! כדאי לבוא בלבוש יחסית יפה וללא התיקים הגדולים (הבנתי אפשר להפקיד אותם ברכבת).

ימים 8-9: סירנרי

*המרשוטקה הראשונה מטביליסי לסרינרי יוצאת מתחנת סמגורי בשעה 9:00. אנחנו הגענו ישירות להוסטל של משפחת Zandershvili ומשם יצאנו לסיור בעמק שכלל מוזיאונים, מפעלי ייצור יין ומנזרים. את הסיור אירגן לנו בעל ההוסטל (התקשרנו יום לפני להזמין). הסיור עלה 25 ש"ח, שלא כללו 10 לארי עבור טעימות יין, והוא נמשך מ-12:00 ועד 20:00. במסגרת הסיור כדאי מאד לעצור באגם קוארלי להתרעננות ביום חם.

ההוסטל היה מצוין, עם ארוחות משובחות ונוף יפה.

בסוף הסיור עברנו בעיר תלאבי, בירת קאחתי, והיה נראה שהיא עיר ממש מגניבה ומיוחדת ששווה להסתובב בה כמה שעות אם מתחילים את היום יותר מוקדם.


*ביום השני התהלכנו על מקטע קצר של חומות סירנרי שהשקיף על העמק היפה. בצהריים אכלנו במסעדה מדהימה מבחינת הנוף, הממוקמת בעיקול הכביש אחרי שמסתיים החלק הדרומי של החומה (לא ראיתי שהיה לה שם).

* ביום השני בסירנרי שכרנו טרקטורונים לסיבוב בתוך העיר (היא מורכבת מהרבה עליות ומורדות כך שקשה ללכת בה ברגל). אחרי מיקוח סגרנו על 40 לארי לשעה. אין צורך ביותר משעה.


בדיעבד היום השני בסירנרי היה קצת מיותר ואין הרבה מה לעשות בה.

ב-16:00 עלינו על מרשוטקה לטביליסי (יש רק 3 ביום) והגענו לעיר הגדולה בערב.

טביליסי:

*ישנו בהוסטל יקר יחסית אך פשוט מדהים בשם Fabrica. ארוחות הבוקר מזכירות את אלו של מלונות ישראל, האווירה היפסטרית ומגניבה והאזור כולו שוקק חיים.

*חובה ללכת לביקור בפארק השעשועים שעל ההר מתאצמינדה. הפניקולר העולה להר עולה 5 לארי לכל כיוון והוא חוויה בפני עצמה. מומלץ ללכת לקראת שקיעה ולראות את הכל גם בלילה. משלמים עבור כל מתקן בנפרד והגלגל הענק מומלץ במיוחד.

לסיום הערב, אכלנו במסעדה האירופאית-גאורגית שממוקמת בקומה השנייה של המבנה על ההר (יש מבנה אחד של המסעדות). זו הייתה חוויה של ממש - נוף עירוני מדהים, אוכל טעים ויחס של מלכים (מסעדה פלצנית). שווה מאד הגם שיקר יחסית.


*מההוסטל יוצאים סיורי חינם מעניינים בעיר (עם טיפים בסוף לפי בחירה). לקחנו אחד והיה נחמד מאד סך הכל.

*מקום נוסף מומלץ הוא Amber bar שנמצא גם על מדרחוב חדש ומגניב ממש עם מלא בתי קפה ומסעדות (רחוב שרדני).

*בגשר היבש ישנו שוק פשפשים מגניב במיוחד שנפתח ב-10:30 ומתקפל באזור 17:00. דברים מאד מעניינים אך המחירים די גבוהים.

*לטבעונים - יש קפה עם חלב סויה! במקום די מרכזי בעיר שהוא למעשה גלידריה ושמו: Loca polare.

תהנו!! "

פינת ההמלצות:

נהג:

  • ממוקה (לתיאום דרך בדרי) נהג לדרך הצבאית 995555581214+

שונות:

  • קפה עם סויה Loca polare (טביליסי)

מקומות לינה:

  • guesthouse 15 (קזבגי)

  • Fifth Season Hut (ג'וטה)

  • zuriko kakhiani (זבשי)

  • family hotel ucha (איפרלי)

  • ushguli guesthouse (אושגולי)

  • mestia 32 (מסטיה)

  • Zandershvili (סירנרי)

  • Fabrica (טביליסי)

bottom of page