top of page

זכרונות מהקיץ האחרון

על הטיול של עדי, עדן, נתנאל, אורן ואביהו ממש כיף לי לכתוב עכשיו, דווקא בחודש דצמבר החורפי (למחצה), ולהיזכר בקיץ שהיה ובקיץ שעומד להגיע.

החבר'ה המריאו בטיסה ישירה של ארקיע לגאורגיה ב-22 באוגוסט עד תחילת ספטמבר.

כמו תמיד, קודם כל סיקרן אותי לדעת מה הביא אותם דווקא לגאורגיה, והם ענו שחיפשו יעד שלא יהיה יקר מדי, ושיהיה עם נופים וטבע. ברור שגאורגיה עונה על הקריטריונים האלה (ועוד יותר מזה!)

למעשה, הם התחילו רק 3, ובעקבות פוסט בפייסבוק שבו שניים נוספים פרסמו שהם מחפשים אנשים שיצטרפו אליהם, הכירו אותם, אך לבסוף התגבשה לה החבורה רק באמצע הטיול, וממש במקרה.

וככה הם מסכמים את הטיול שלהם:

"נחתנו ביום שני על הבוקר וישר התחלנו את הנסיעה הצבאית לקזבגי, לאור היערכות מוקדמת שלנו ידענו לבקש מהנהג את 4 העצירות, וביניהן את העצירה בשביל מצנחי הרחיפה בגודאורי.

ביום שלישי עלינו להר קזבק, מומלץ להביא מקלות הליכה מהארץ!

ביום רביעי ביקרנו בעמק סנו ובכפר ג'וטה, נחמד וקליל והספקנו גם לנסוע בחזרה לטביליסי באותו הערב.

ביום חמישי טיילנו בנחת בעיר, הסתובבנו בשווקים, בקניונים שלהם, בחנויות מזכרות וכו'.

ביום שישי במקרה שלנו היה את המשחק של טביליסי מול מכבי תל-אביב, אז הלכנו לשם ולפני כן עשינו מסאג' מפנק (יש המון מקומות שהם מתחזים למסאג'יסטים, שימו לב לאן אתם הולכים. אנחנו ביקרנו במקום שהוא די דומה לחמי געש בארץ, הלכנו לשם ונהננו מאוד, המחיר לא מאוד זול, אבל בהחלט שווה את זה. למקום קוראים gino paradise).

בערב שבת אכלנו בבית חב"ד ובצהריים של שבת במסעדת דוד (באים לשם בשישי על הבוקר לפני שיתפסו את המקומות, משלמים מראש, ונהנים מארוחה טובה ומשביעה) מומלץ מאוד לדתיים שלא יכולים לבשל לעצמם עוד אוכל לעשות ככה את הארוחות...

במוצאי שבת לקחנו את הרכבת לילה לזוגדידי, זה אכן אפשרי לתפוס אותה מיד לאחר צאת שבת אבל אסור להתמהמה (ברכבת לילה חם ואז קר ואז שוב חם ושוב קר... תבואו מוכנים, וכן מומלץ להביא אתכם מניפות (!!) ובקבוקי מים קרים). מזוגדידי לוקחים מרשוטקה או מונית עד למסטיה.

יום ראשון עד שלישי - הטרק של מסטיה-אושגולי:

אנחנו דילגנו על היום הראשון, אבל אני ממליצה למי שיש זמן לא לדלג עליו ולעשות את כל הטרק. הטרק הוא ממסטיה לזבשי; מזבשי לאדישי; מאדישי לאיפרלי ומשם מונית (או רגלית) לאושגולי (זה פשוט חלק שהוא יחסית על הכביש ולכן אפשר לדלג עליו).

באושגולי לקחנו סוסים לקרחון שחרה, נהנינו מאוד.

באותו היום הספקנו לחזור למסטיה, ובחזרה לרכבת לילה לטביליסי.

חשוב להביא לטרק בגדים חמים!! אנחנו לא הבאנו מספיק חם והיה לנו קפוא, ועוד היינו שם באוגוסט.

ביום רביעי ביקרנו בשמורת לגודאחי, וביום חמישי נסענו לסירנרי (טיול שמתאים גם ליום שישי, לפני כניסת שבת) – שם נסענו שעה וחצי בטרקטורונים, ובאותו היום גם הספקנו ללכת ללונה פארק בטביליסי, שם עלינו על הרכבת הרים בלילה, חוויה מגניבה :)

נסענו בחזרה לעיר דרך הרכבל (פניקולר), ובאותו הלילה כבר נסענו לשדה תעופה בחזרה הביתה".

וואו. טיול עמוס אבל מוצלח מאוד היה לכם. איזה כיף!

איזה עוד טיפים אחרונים אתם יכולים לתת לקוראים שלנו?

"לגבי טיסות, כאלה שמסוגלים להעביר יום בלי שינה נורמלית ורציפה בלילה אני ממש ממליצה לקחת את הטיסות בלילות ואז אתם מרוויחים ימים;

נהג בטביליסי - לקראת סוף הטיול מצאנו במקרה את גבי, נהג מעולה, יודע עברית (גר בארץ 5 שנים) זול ממש, וגם אם הוא לא היה זול הוא היה שווה כל לארי... הוא לוקח נסיעות בתוך טביליסי וגם מטביליסי למקומות רחוקים יותר... משלמים לו קצת יותר והוא מחכה לכם במקום עד שתסיימו את הטיול ומחזיר אתכם בחזרה לטביליסי;

בכללי לגבי נסיעות בגאורגיה - מומלץ להתארגן מספר אנשים ולקחת מוניות, זה יותר נוח ויעיל;

לגבי הבר בטביליסי "רד וול בר", שימו לב שהמקום בכלל לא כשר ושאין דבר כזה "צ'צ'ה" כשרה בגאורגיה".

עדי, עדן, נתנאל, אורן ואביהו - אתם מקסימים וממש עושים לי חשק לחזור לגאורגיה ולטייל בה כמה שיותר! תמשיכו לבלות ולכבוש את העולם.