top of page

כבשנו את בטומי!


"נעים מאוד, קוראים לי אפרת סקירה, אני גאורגית ונסעתי לטיול עם בעלי, רפאל סקירה, לרגל 10 שנות נישואים שלנו (אחרי 10 שנים לקחתי את המרוקאי להכיר קצת את המסורת)".


ככה נפתחה השיחה הראשונה שלי עם אפרת היקרה.

אפרת ורפאל נסעו בחודש אוגוסט 2016, בטיסה ישירה עם חברת Sundor לבטומי השמשית.

מרגע שחשפה בפניי שהיא גאורגית, מיד סקרן אותי לדעת האם אפרת ביקרה בעבר בגאורגיה. האמת היא, שלא הופתעתי לשמוע שזאת היתה הפעם הראשונה (ישראלים רבים שנולדו בגאורגיה, או שהוריהם נולדו בגאורגיה, לא שבו לשם עד שלב מאוחר יחסית, אם בכלל).

מה שבעיקר משך את אפרת לגאורגיה, הוא המחירים הנמוכים, וכן העובדה שההורים שלה בדיוק חזרו מטיול שורשים בגאורגיה עם המון פידבקים חיוביים והמלצות.

אז קבלו סיכום 5 ימים מדהימים שהיו לאפרת ורפאל בבטומי:

"נחתנו בבטומי בשעה 9 וחצי בבוקר, אז היה לנו את כל היום לפנינו.

ביום הראשון ניסינו להכיר את בטומי, אז חוץ מלהסתובב ברחובות העיר ולקנות מצרכים בסופר, טיילנו לאורך הטיילת הענקית והמרווחת.

בתחילת הטיילת יש מזרקה מזמרת כל הלילה - שווה ביקור!




​ביום השני נסענו לגן הבוטני (עלות כניסה: 8 לארי לאדם, נסיעה עם מונית עולה 20 לארי).

הגן הבוטני הוא מקום ירוק, מהמם ביופיו... שווה! יש אופציה לקחת בקטע מסוים מדריך באוטובוס קטן שעושה סיבוב בגן (עלות של 3 לארי לאדם).

בחזרה מהגן הבוטני, ביקשנו מהנהג שיוריד אותנו ברכבל.




בעליה ברכבל יש תצפית, ואפשר להיות שם כמה שרוצים.

המקום נחמד והנופים מהממים! (אנחנו היינו רק בצהריים, אבל הבנו שבערב שווה להגיע לשם כי יש הופעות).

אחרי שמיצינו את התצפית ירדנו עם הרכבל חזרה, והלכנו לטייל קצת בעיר, ובעיקר לחפש תכלפי (חטיף טעים ביותר שהיה זכור לי מהילדות שסבתא שלי הכינה, עלות של 2 לארי לכל עיגול).


עברנו דרך פארק ה-6 במאי (צמוד למלון הילטון) - יש הרבה לטייל ולראות. מקום מקסים, עם אגמים, מפל, מזרקות (כל העיר שפע של מים ומזרקות).

משם החלטנו לעבור בדולפינריום ולקנות כרטיס למופע בערב (היה עמוס מאוד ולא נותרו כרטיסים, אז קנינו לערב למחרת, בעלות של 15 לארי לאדם).

(מופעים מתקיימים בימים מסוימים בהתאם לעונה, בשעות 16:00, 19:00 ו- 21:00).



את הערב השני העברנו בים. הים בבטומי ממש כמו בריכה, אין גלים, אין סחף (טיפ קטן - אם יש לכם נעלי גלישה קל יותר להתהלך בחוף, מהסיבה שאין חול בכלל והוא כולו אבנים).

ביום השלישי עשינו יום פינוק בקולוסאום (colosseum).

הקולוסאום נמצא ממש על תחילת הטיילת (צמוד למסעדה "הבית ההפוך", ליד המגדלור). הגענו למקום בסביבות 10 בבוקר, על מנת ליהנות ממתקני הספא (בריכה חיצונית/ מקורה, חמאם/סאונה, סנוקר וכו..) עד המסאז' שהזמנו לשעה 16:00.

העלות לאדם, כולל המסאז', הינה 85 לארי לכל היום, ואם מוותרים על המסאז' - ניתן ליהנות ממתקני המקום בעלות של 45 לארי לאדם. אנחנו נהנינו מאוד!

יצאנו בסביבות השעה 17:00 והלכנו לדולפינריום.


מופע הדולפינים התחיל בשעה 19:00 (מומלץ להגיע רבע/חצי שעה קודם), היה מיוחד מאוד ומומלץ.


משם המשכנו לגלגל ענק (עלות של 3 לארי לאדם), ממנו ניתן לראות את כל בטומי בלילה! וואו איזה נוף!

בצמוד לגלגל הענק, יש את פסל "אלי ונינו", המופעל כל ערב החל מ-19:00.

הפסל מואר והדמויות זזות ועוברות האחת דרך השניה לנשיקה, ומתרחקות שוב.



ביום הרביעי החלטנו לצאת מהעיר לשמורת מטירלה. ממליצה בחום לא לוותר (אנחנו יצאנו בשעה 9:00 בבוקר וחזרנו בסביבות 16:00).

לשמורת הטבע אין עלות כניסה, אלא שילמנו עבור טיול ג'יפים (זה לא באמת ג'יפ אלא רכב גבוה), עלות של 210 לארי לרכב (נהג+ 7 נוסעים).

מעבר לביקור בכל מיני אתרים בשמורת הטבע, הגענו לנקודה ממנה התחלנו ללכת. בשמורה הכל ירוק, רטוב (לחות מטורפת), שפע של מים, מפל קר (לא לוותר להיכנס, ממש מרענן אחרי כל העליה), אגם (ניתן להכנס לשחות, מים קרים ונקיים). חשוב שיהיו לכם נעליים נוחות, יש עליות מאוד קשות!

בדרך למטה פגשנו את האומגה - מי שלא מפחד - תעשו! (בעלות של 15 לארי לאדם). עלינו שוב למעלה (שם מתחילה האומגה), יש 4 שלבים (מפחידים יותר ומפחידים פחות). חובה לעלות עם נעליים סגורות או בלי נעליים בכלל (אלא אם כן בא לכם שהכפכף ייפול בדרך).

משם חזרנו לבטומי עייפים אך מרוצים. המשכנו לטייל בעיר ועשינו קצת קניות (בעיקר מתנות לילדים, אבל אין יותר מדי).






לאחר מנוחה קלה, התעוררנו בשמונה בערב מגשם מפתיע ורוחות מטורפות (כל השבוע היה שמשי!), אז הבנו שמהדירה אנחנו כבר לא נצא היום ולכן ארגנו את המזוודות לטיסה למחרת.​​

יום אחרון, הטיסה היתה בצהריים ולכן קמנו מאוחר, מקלחת, אוכל, התארגנות זריזה ויצאנו לשדה".

2 טיפים אחרונים?

"מבחינת מזג אוויר לנו ממש הצליח, אבל אין ספק שתמיד מומלץ לבדוק באינטרנט;

אנחנו שומרי כשרות ועל כן דירה הייתה האופציה הכי נכונה עבורנו. בחרנו בבניין דירות שנקרא הולידיי לוקס בטומי (נמצא ממש על הים).

הדירה מאובזרת היטב (כולל כיריים, מקרר ומכונת כביסה), ולקחנו איתנו ציוד מלא (מחבת קטנה, סיר קטן , כלים חד פעמיים, ועוד). זכרו שהטיסה היא רק שעתיים וחצי ולכן גם אם תביאו מאכלים קפואים בתוך צידנית, זה יחזיק מעמד".

אז איך את מסכמת? "פעם ראשונה שלי בגאורגיה, ובטח לא האחרונה. הבטחנו לעצמנו שחובה לקחת את הילדים. בעלי גם *עף* על הטיול ונהנה בלי סוף. הכל היה זמין, בעלות כמעט אפסית."

ולי נותר להוסיף שהמילים האלה מוכרות לי מאוד, ולאחל לאפרת ומשפחתה שהביקור הבא לא יהיה רחוק מדי :)

פינת ההמלצות:

נהגים לפארק מטירלה:

  • "אירמה" - סוכנות נסיעות (נהג בשם דוד) 054-2201207

  • מישה (דובר אנגלית) 995568418142+

מקומות לינה:

  • בניין דירות - הולידיי לוקס בטומי (בטומי)


bottom of page