top of page

היה לנו טיול מושלם בגאורגיה

ירדן ונועם בן נון (אוקטובר 2022)


היי אינה!

תודה לך על כל ההמלצות, באמת שבזכותך היה לנו טיול לא פחות ממושלם!



להלן יומן המסע של הטיול שלנו (:


יומן מסע - גאורגיה

טבליסי

נחתנו בטבליסי, התיקים שלנו לא הגיעו, אספנו את הרכב והמשכנו ל AirBnB, לא ענו לנו וכבר היה מאוחר, אז מצאנו מלון בוטיק והתפנקנו שם - Elle Boutique.

יום 1 - בבוקר טעמנו את החטיף הגאורגי והמשכנו לרכבל עם תצפית על כל העיר, גן בוטני ובית החינקאלי, נסיעה לקותאיסי עם עצירה בגורי לארוחה אצל ג׳ורג׳ ב Ke&Re, הגענו לקותאיסי וישנו ברכב בשטח.

קותאיסי

יום 2 - קניון אוקצה, ליד מפלי קינצ׳חה. הכנו שקשוקה על הר עם נוף מדהים, עשינו זיפליין, והמשכנו למפלי לומינה, בערב אכלנו אצל משפחה מארחת (מאטה) יום מטורף!

יום 3 - קניון מרטיוילי, מעיינות חמים בנוקלקבי. הכנו שקשוקה ליד הנהר, ארוחת ערב במוזאון בר לצלילי זמרים מתחלפים.

לינה ב Hotel Pomegranate כל הלילות.

יום 4 - התחלנו בשוק הירוק שם קנינו תבלינים, ממתקים של פירות יבשים, פטריות ועגבניות ענקיות! התחלנו את הנסיעה למסטיה, עצרנו במערת פרומתאוס, ואכלנו ארוחת צהריים ב oda family, מנות גאורגיות מדהימות! הכנפיים הכי טעימות שאכלנו.

הגענו למסטיה, רצינו לעשות קמפינג, אבל היה קר אז בסוף ישנו בהוסטל קצת מוזר, שם למדתי לפתוח בקבוק יין עם מברגה ובורג.

מסטיה


יום 5 - נסענו לאגמי קורולדי, עלייה מאתגרת, כמעט נתקענו בדרך ואז איש נחמד עזר לנו והראה לנו איך לשים את הרכב על מצב 4x4, מה שחילץ אותנו ועזר לנו לעלות.

הגענו קרוב לצלב, לשטח ירוק עם תצפית מדהימה שם הכנו שקשוקה ואז התחלנו טרק של 7 ק״מ קשה מאוד עם עלייה תלולה, ונוף מדהים של הרים וצבעי אדום צהוב של השלכת, הגענו לאגמים והיה שווה כל רגע!

חזרנו למטה בטרמפ עם מטיילים מלזים מצחיקים מאוד והספקנו להגיע לפני השקיעה לכפר חשקילי לנדנדות המטורפות ואכלנו פסטה רוזה פטריות נהדרת עם הרבה פרות וחזירים שהתגרו מהריח.

חזרנו לגסט האוס והתיקים שלנו חיכו לנו.

יום 6 - נסענו לכפר אושגולי הקסום שם עצרנו לתה, הדרך הייתה שחורה אך יפה, התחמקנו מאבנים שנפלו מההר, לאחר מכן עלינו להר טטנולדי עם פאטה ועוד שני ישראלים, באמצע הדרך כמעט נגמר לנו הדלק אז פאטה לקח אותנו לקצה ההר, נסיעה מפחידה מאוד אך שווה את זה!

בערב הכנו ארוחת ערב לפאטה ודיוד, תבשיל נקנקיות ותפו״א.

לינה ב Guest house - Hilltop Mestia


יום 7 - קמנו בבוקר והכנו שקשוקה גם לפאטה, המשכנו לטרק לקרחון צ׳אלדי, דרך קסומה בתוך יער עד שהגענו לקרחון המטורף!

אכלנו צהריים בקפה "לילה" והתחלנו נסיעה לצחלטובו, הגענו למשפחה מקסימה ונשארנו שם לילה.

הכנו ארוחת ערב עם מה שנשאר לנו מההוסטל הקודם מאוחר יותר הייתה הפסקת חשמל אז הסבתא הביאה לנו נר, קראנו ספר עם כוס יין והיה ממש קסום!

יום 8 - התחלנו נסיעה למצחתה, בדרך עצרנו במאפייה קטנה ואכלנו חצ׳פורי הכי טעים שאכלנו!

אכלנו צהריים במסעדה מיוחדת מאוד שממוקמת באמצע נהר עם ברווזים, לאחר מכן עברנו ביקב מדהים! עם כלב מתוק בשם לואי (: , בית משגע, וקנינו שתי יינות.

הגענו למלון באווירת טוסקנה, עם נוף להרים, וחווינו את מצחתה המדהימה בסגנון עיר עתיקה עם מבצר במרכזה. את הערב בילינו במרפסת של במלון עם שמיכות, יין, גבינה וספרים, היה פשוט מושלם.

יום 9 - קמנו במצחתה והתחלנו את דרכנו אל הדרך הצבאית. התחלנו בקפה במנזר גו׳ארי ועשינו סיור במנזר עם תצפית מדהימה לארגוי וקורה.

לאחר מכן עצרנו בתצפית אל מאגר המים ז׳ינולי, עצרנו לצהריים במסעדה עם נוף מדהים, וקנינו יין לערב.

המשכנו לאתר הסקי גודאורי ואז למונמנט אחווה גאורגיה רוסיה שהיה פשוט מדהים עם נוף אל כל רכס ההרים ואל הר קזבגי המושלג, שם עשינו שוקו חם עם עוגיות ומנוחה קצרה בנוף עוצר נשימה.

המשכנו במטרה לישון בקזבגי ומצאנו במקרה אתר קמפינג בג׳וטה, כשהגענו,הבנו שאנחנו בג׳וטה וזה היה נהדר. החננו את הרכב ועלינו עלייה קשוחה יחסית בשביל להגיע לאתר הקמפניג Zeta, אך המקום היה סגור אז המשכנו אל five seasons לחפש מקום לישון.

למזלנו היה בקתה זוגית פנויה עם תצפית פנורמית ומאחר והיה לנו יום ספייר רצינו לקחת לילה נוסף אך החדר היחידי שהיה פנוי ללילה הבא הוא הסוויטה שלהם deluxe, שהייתה קצת יקרה.

ירדנו חזרה להביא את התיקים ובדרך החלטנו ללא צל של ספק שניקח את החדר המפנק, כי מגיע לנו! ומתי נזכה לראות נוף עוצר נשימה שכזה, אז מה עדיף לשלם על מלון באילת? בשביל זה אנחנו עובדים הרי לא?

עלינו חזרה את העלייה הקשה, בחושך, בקור ועם תיקים עלינו, היה מאתגר מאוד אבל שווה את זה.

בדקנו שהחדר למחר פנוי וסגרנו אותו ב100 לארי פחות כי אמרנו שאנחנו בהאני מון (הטריק הקבוע).

כשהגענו לחדר עשינו מקלחת חמה והכי מנחמת שהייתה מעולם לאחר העלייה הקשה, אכלנו ערב מדהימה!! בשר טוב וחצ׳פורי ויין נהדר שקנינו בדרך.

קמנו בבוקר לארוחת בוקר מופלאה שיאמר לזכותם שהפנקייק היה לא פחות מאלוהי.

עשינו צ׳ק אין לחדר המפנק עם נוף עוצר נשימה וג׳קוזי, היה שווה כל שקל (:

מאוחר יותר יצאנו לטרק קצר לאגם צ׳אוחי ובחזור התפנקנו בג׳וקזי, וסיימנו את היום עם ספר ויין.


יום 10- בבוקר התחלנו נסיעה לקאחתי, עצרנו במאגר המים הטבעי פנשטי היה נחמד.

בערב הגענו לסרינרי הקסומה והתחלנו את השלב הסתאלבט בטיול (:

בערב אכלנו ביקר קארו, אוכל מדהים יין נהדר וזיקוקים שהפתיעו אותנו.

יום 11- קמנו לארוחת בוקר שמאיה הכינה לנו ולימדה אותנו איך לעשות חצ׳פורי ואורז עם חלב, ארוחה טעימה מאוד.

התחלנו בסיור בסירנרי המדהימה, ישבנו לכוס יין במסעדת AMO עם נוף יפה והשירות פחות, המשכנו לטעימות יין אצל פול שהיה מעניין מאוד וסיפורים, וסיימנו בטרסה מופלאה עם נוף עוצר נשימה, חורפי ורומנטי ואכלנו מרק פטריות וסלט קיסר אחד הטובים שאכלנו!

חזרנו לגסטהאוס לספר ויין.

לינה אצל Maya GuestHouse המתוקה!

יום 12- קמנו מוקדם והתחלנו נסיעה לקווארלי, הגענו למלון והכנו ארוחת בוקר עם בייקון וסנדוויצים, האם אנד ציז היה טעים מאוד!

יצאנו לטעימות יין ביקב Kindzmarauli Corporation שהיה מעניין ומשכר, קנינו 6 יינות והמשכנו לארוחת ערב באותומקום.

יום 13- קמנו ליום שמשי, הכנו ארוחת בוקר עם בייקון שיצא יותר טוב כי ירדן הכינה אותו (: ונסענו אל Lagodekhi National Area אחרי הליכה של 3 קמ' בטבע, עצרנו ליד הנהר ואכלנו ארוחת צהריים מדהימה של סנדוויצ'ים האם, אנד ציז שירדן הכינה.

המשכנו לסדנת אוכל וטעימות יין ב Kherba Winery. שם למדנו להכין חצ'פורי וחינקלי שאכלנו בסוף.

המשכנו לגסטהאוס בתלאבי.

יום 14- בבוקר אכלנו אורז עם חלב וקראנו ספר, החלטנו לסגור מלון מפנק בטבליסי לסוף הטיול, בדרך עצרנו לצהריים בChateau Mere - במקום יפה מאוד!

הגענו למלון, התחלנו בטעימות יין במלון והתפנקנו בבריכה, בג׳קוזי ובסאונה.

בערב אכלנו ארוחת ערב במקום קסום בעיר העתיקה, בדרך לשם קנינו יין ושתינו במסעדה.

המקום היה מדהים, אוכל טוב אווירה מעולה ונוף קסום.

יום 15 - הסתובבנו בטבליסי המדהימה, אכלנו צהריים עם חצפורי אחרון ! חזרנו להתפנק במלון ובערב חזרנו למסעדה המדהימה שהיינו יום לפני (היחידה שאפשרה לנו להגיע עם בקבוקי יין שלנו) משם יצאנו לשדה וחזרנו ארצה.


תודה לך, גאורגיה, את מדהימה!

טיול בגאורגיה#תכנון מסלול בהתאמה אישית#תכנון מסלול בגאורגיה


https://www.georgia.co.il/trip-plan

bottom of page