top of page

קוניאק Sarajishvili - המורשת ההיסטורית של גאורגיה


הקוניאק הגרוזיני המפורסם "סרדישווילי" נחשב למורשת הקולינרית של גאורגיה ומוערך מאוד ע"י אוהדי המשקאות האלכוהוליים האצילים. על מנת לקבל תמונה מלאה על סרדישווילי, אנו מציעים לכם מידע מעניין על ההיסטוריה של הקוניאק, טכנולוגיית ייצור כדי להעריך את מגוון הטעמים והניחוחות הבהירים של המשקה.

בסוף המאה ה -19, הכימאי הגאורגי דייוויד סרדישווילי התלהב מהכנת קוניאק עילתי שישויך בעיר הולדתו טביליסי. לפני שלמד את הדקויות של יצירת משקאות אלכוהוליים בצרפת, הגיע המאסטר למסקנה כי זני הענבים הגדלים בגאורגיה אינם נחותים בשום דרך לעומת הענבים הצרפתיים. לאחר ששלט במלאכת הייצור בעיירה מונפלייה הצרפתית, הוא חזר למולדתו והחל לפתח מתכונים משלו, ואז בנה מחסן לייצור חומרי יין

בטביליסי ורכש את הציוד הדרוש.


הפתיחה הגדולה של מפעל סרדישווילי התקיימה בשנת 1888. מדענים מכל ענפי הייצור הוזמנו לעבוד במתקניו. יחד, תחת הנהגתם, באותה שנה נולד בקבוק הקוניאק הגאורגי הראשון, שהתברר כל כך יפה שמיד זכה בפרסים ומדליות רבות בבריסל, שיקגו ופריז.


כיום, בבעלות הקוניאק המפורסם יותר מ -200 פרסים בינלאומיים שונים, ומשקאות שנעשו בראשית המאה העשרים עדיין מאוחסנים ו"מבשילים "במרתפיו של מפעל טביליסי הראשון. דייוויד סרדישווילי נכנס לנצח לתולדות העולם כמייסד עסקי הקוניאק באימפריה הרוסית לשעבר ותרם לעובדה שגאורגיה עדיין מפורסמת בזכות הקוניאק המרהיב שלה. בלב האלכוהול המעודן נמצא האיזון האופטימלי של אסתטיקה ותערובת מתחשבת. בדרך מגידול ענבים לייצור בקבוק עם משקה, יש טכנולוגיית ייצור ייחודית הכוללת מגוון שלם של שלבים עוקבים:



קציר - בעת יצירת קוניאק בדק סארדז'ישווילי בקפידה את כל זני הענבים הגיאורגיים ובחר את המתאימים ביותר: 1Rkatsiteli, Goruli Mtsvane, Tsitska, Chinguri ו- טוליקאורי.

הכנת יין לבן - לאחר הקציר היין מיוצר מענבים בטכנולוגיה אירופאית בעבודתם. התוצאה היא משקה חומצי בינוני עם גווני פרי ניטרליים. זיקוק - היין שנוצר נשלח לזיקוק כפול, באמצעות מכשיר מסוג Charente.



תמצית אלכוהול - במהלך הזיקוק מתקבל אלכוהול טהור, שטבול בחביות עץ אלון ומיושן לפחות 3 שנים. במהלך האחסון סופג אלכוהול חומרים טבעיים מעץ והופך לברנדי. הטמעה - ברנדי מוזגים לדלי אלון ומשאירים למנוחה לאחר חופשה, הנמשכת בין 4 ל 12 חודשים. התוצאה של עבודה כזו היא קוניאק מוצק, שג'ורג'יה יכולה בצדק להתגאות בו!



תחת שם המותג "דייוויד סרדישווילי ואניסלי" (שם זה ניתן למפעל מודרני), מיוצרים 80% מכל הקוניאק הגרוזיני. כדי להימנע מזיופים ולהתאמה לדימוי, חתמה חפטינג הסכם עם יצרנים צרפתים המייצרים עבורה תוויות, פקקים ובקבוקים. בעבר, יותר מתריסר מותגים של משקאות יוצרו במפעלי סרדישווילי, אך כעת יש שלוש קווי ייצור רווחים - "קלאסי", "ייחודי" ו"בציר "



מעניין אתכם? אנחנו יכולים לארגן לכם סיור במפעל סרדישווילי בגאורגיה, עם טעימות, כמובן.


bottom of page