top of page

על הסופרה הגאורגית שמעתם?


הארוחה הגאורגית, הנקראת סופרה (Supra), היא חגיגה של ממש. כאשר אורח מוזמן לשולחן בגאורגיה, הוא נהנה מכל השפע והטוב שכל משפחה גאורגית אמיתית יודעת להכין בעצמה. אין ספק שהטעמים הרבה יותר אותנטיים כשהם מגיעים ישירות ממטבח ביתם של משפחה גאורגית בכפרים.

סופרה אמיתית. התמונה באדיבות שגרירות גאורגיה

לגאורגים יש נימוסי שולחן מתקופות קדומות אשר קיימים גם היום. ראש השולחן, אשר נבחר לתפקיד זה על ידי המארח נקרא "תַמָדָה" (Tamada), ותפקידו הוא לברך. הריטואל מתחיל בברכה שנותן התַמָדָה לאורח אחר בשולחן. על האורח מקבל הברכה להיות קשוב לברכה ולהעריך ולכבד את מילות הברכה. אסור להפריע לתַמָדָה כאשר הוא מברך. שאר האורחים יכולים רק להוסיף כמה מילים לברכה. אם אורח בשולחן רוצה גם הוא לשאת ברכה, עליו לבקש אישור מהתַמָדָה.

המאכלים הגאורגים מגוונים מאוד, ולכן מומלץ להתנסות בכל פעם במאכל אחר. במידה ותתארחו אצל מקומיים, תיהנו ממגוון רחב של מאכלים מסורתיים משובחים.

חצ'פורי אג'רולי

חינקלי במילוי בשר

מגוון ממרחים עם אגוזים וביניהם תרד, חצילים וסלק

רוב המארחים הגאורגים המאפשרים לינה בביתם בחדר נפרד או ביחידה נפרדת, יזמינו אתכם לארוחה בביתם (לרוב בעלות של 15-20 לארי לארוחה, לפעמים ללא עלות), ועל כן מומלץ לפחות פעם אחת לוותר על אכסניה גדולה או בית מלון, ודווקא לבחור להתארח בביתם של הגאורגים ולחוות חוויה אותנטית במיוחד. אירוח מסוג זה נפוץ במיוחד בכפרים.

ארוחה גאורגית אצל מארחים מקומיים

הטיפ היומי: לעולם אל תסרב להצעתם של המארחים שלך לעוד כוס יין או כוסית צ'צ'ה, סיכוי גדול שיעלבו.

בתאבון!!


סופרה אמיתית. התמונה באדיבות שגרירות גאורגיה


bottom of page