top of page

מדריכון למטייל החסכן


היופי בטיול עצמאי בגאורגיה, הוא שניתן להתאים את התקציב למשך הזמן ולאופי הטיול. ניתן לטייל בגאורגיה חודשים על גבי חודשים, עם תקציב נמוך מאוד, וגם אם ממש מתאמצים - לא מוציאים כמו בטיול במדינות מערב אירופה.

רבים המטיילים ששואלים אותי כמה כסף צריך להביא?

מובן שקשה לענות על השאלה הזאת, מכיוון שכל אחד מטייל אחרת, אך מחוויה אישית שלי כתרמילאית בגאורגיה, ובהערכה גסה, אפשר להסתדר עם כ-600 דולר בחודש ימים בגאורגיה.


הכפר רושקה. התמונה צולמה על-ידי אלה קינן

להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל החלטה היכן ניתן לחסוך את הכסף "הגדול":

לינה

רוב האכסניות ("גסט-האוס"; "הוסטל"; וכו') גובות בין 35-15 לארי ללילה. לעתים תמצאו מקום זול יותר, או שתבחרו ללכת למקום שנראה פחות מתויר כלפי חוץ וליהנות מהגבול התחתון של המחירים, מבלי לוותר על שירות מכל הלב (כי כאלה הם הגאורגים, קשה להם לא לתת שירות מכל הלב).

אם תבחרו להעביר את רוב הלילות באוהל, שימו לב ללון רק במקומות שמאפשרים לינה בשטח (לרוב תזהו מקומות אלה על-ידי שילוט מתאים בכפרים בקווקז הגבוה, או במהלך טרק).


לינה באוהלים באזור טושתי ובישול ארוחה בטבע

אוכל

למזלנו, בגאורגיה אין מאכלים שלגביהם ככל שהמסעדה איכותית יותר כך האוכל יהיה ברמה גבוהה יותר, ועל כן, קל לחסוך בעלויות דווקא באוכל. למשל, הפורי שתקנו במאפייה קטנה ברחוב צדדי, יהיה הכי טעים ובעלות הנמוכה ביותר. מה גם, שבמהלך טרק לבשל זה נהדר, זה חוסך עלויות וזו חוויה לכולם.


לחם (פורי) חם חם מהתנור

תחבורה

בתוך העיר טביליסי אפשר לבחור בין ללכת ברגל או לבחור להשתמש בתחבורה הציבורית כמו מַרְשוּטְקָה או מטרו - זה נוח וזול מאוד.

כל חסכון הוא משמעותי: אל שדה התעופה למשל, ניתן להגיע באמצעות רכבת ישירה, או באמצעות המטרו ולאחר מכן לנסוע באוטובוס, במקום לקחת מונית, ובכך לחסוך עשרות שקלים.

באזורים המרוחקים מהעיר, ובכלל בהרים, מומלץ להשתמש במַרְשוּטְקָה, או לנסות לתפוס טרמפים (עם מקומיים, או עם תיירים ששוכרים בעצמם רכב).

התחבורה הציבורית העיקרית בגאורגיה היא ה"מַרְשוּטְקָה" - מעין מונית שירות. המַרְשוּטְקָה יכולה להביא אתכם כמעט לכל מקום ומקום בגאורגיה במחירים נמוכים ולעתים אף מגוחכים. הנסיעה במַרְשוּטְקָה יכולה להיות צפופה ודחוסה מאוד מכיוון שיש נטייה לאפשר עליית יותר נוסעים ממספר הכיסאות. מה שכן, חובה להתנסות בנסיעה כזאת פעם אחת לפחות.


בדרכים.... מחכות לתפוס טרמפ

זכרו, גם אם לפעמים הכי קל לזרוק עוד כמה לארי כדי לחסוך זמן, או כדי לא להתאמץ, כדאי לכם לחשוב שוב, כי את החוויות הכי טובות ומצחיקות חווים, בין השאר, ברגעים האלה, הרגעים הלא שגרתיים.

אך הכי חשוב - אל תשכחו לתעד.


הכי חשוב לתעד :)


bottom of page