top of page

יין ישמח לבב אנוש


גאורגיה היא מולדת היין. הוכח מדעית שהיין הראשון נוצר בשטחה לפני 8,200 שנים. ידוע כי כ-

1600 זני ענבים ידועים צומחים על פני כדור הארץ, וכ-500 מהם גדלים בגאורגיה. מסורות היין של גאורגיה הן הוותיקות בעולם.  קיימים חמישה אזורי גידול היין בגאורגיה: קחתי, אימרטי, קרטלי, ראצ'ה-לצ'חומי ואזור חוף הים השחור.


קחתי ועמק אלאזני - זה מרכז ייצור היין הגאורגי, בו גדל המספר הגדול ביותר של זני ענבים. כ -70% מכרמי גאורגיה נמצאים בעמק אלאזני. הטכנולוגיה הייחודית לייצור היין Kakheti, שהגיעה לשם באורח פלא מן העולם העתיק המאוחר, מורכבת מיישון ענבים של 3-4 חודשים, יחד עם זרעים וענפים בכלי ענק בצורת טיפת חרס (קווברי), קבורים באדמה בעורקם. בכלי זה נשמרת טמפרטורה קבועה של 14-15 מעלות.

כתוצאה מתהליך התסיסה, היין זוכה לטעם חמצמץ ועשיר. שיטת הקאקטיי לייצור יינות בקוויברי כלולה ברשימת המורשת התרבותית הבלתי מוחשית של אונסק"ו.


ישנם בגאורגיה יינות מנזר, מובטחים אותנטיים, המיוצרים על ידי הנזירים מענבים שגדלו ונקטפו בכוחות עצמם בשטחי המנזר והתיישנו רק בקוויברי. המראנים העתיקים ביותר השתמרו במנזרי נקרסי (המאה ה- VI), Ikalto (המאה ה- VI) ו Alaverdi (המאה ה- XI). בקחתי, נכיר גם את הטכנולוגיה המסורתית לייצור יין אירופאית שהוצגה בגאורגיה על ידי הנסיך אלכסנדר צ'שבדזה במאה ה -19. ביקב גרנלי אנו לומדים על התהליכים המודרניים של ייצור יין וצ'צ'ה.


באימרטי (אזור גידול היין העתיק ביותר במערב גאורגיה) מעובדים זני ענבים מקומיים בעמקי נהרות הריוני והקוויריל. ייצור ייננים מסורתי קשור בשימוש בקוויברי, המכונה "צ'ורי" באימרטי.

טכנולוגיית אימרטי היא שילוב של השיטות האירופיות והקחתי; חומר יין מוזרק למשך 1.5-2 חודשים בזרעים ובעור, אך ללא זרדים, והתוצאה היא יין בעל חוזק דומה, אך עם חומציות גבוהה יותר.




בביקור במחוז אג'רה נבקר בבאטומי, היא יפה במיוחד באורות הערב, נבקר במצודת גוניו ונחקור את גשר קשת האבן של המאה ה -13. עם סיום הסיור תוכלו לשלוט בצורה מושלמת על ביין הגאורגי מ"אלברדי "ל"הרטי", אימונים אשר יעניקו לכם הנאה אמיתית. על ידי הצטרפות למגוון היין הגאורגי, המוענק על ידי הטבע ורגשותיהם הטובים של אנשים, אתה יכול להכיר את נפשה של גאורגיה, את רוחה הטובה ואת ההיסטוריה העשירה שלה.



ראצ'ה-להצ'ומי הוא אזור יפהפה להפליא בגאורגיה והערש של יינות נדירים,טבעיים, מתוקים למחצה, שביניהם זכתה חוונצ'קארה, ילידת אותה מיקרו אזור, לתהילה עולמית. מתיקות היין מושגת על ידי תסיסה של ענבים אותנטיים בעלי תכולת סוכר גבוהה בטמפרטורה נמוכה של 4-5 מעלות. למעשה, זוהי שיטת אימרטי עם שינוי טמפרטורה. בטמפרטורות נמוכות, היין משוטט לאט, לא כל הסוכר נספג על ידי השמרים, והיין טבעי מטבעו.




ייננים לא יחשפו את כל סודותיהם, אך היינות שלהם בהחלט יעירו את רגשותיכם, ילמדו אתכם ליהנות מהרגע, לגרום לחופשה בנפשכם, להשאיר טעם חיים בהיר ורצון לחזור לגיאורגיה שוב.


נושא של היין מעניין אתכם? יש מגוון רחב של יקבים בגאורגיה.


bottom of page