top of page

אוכל גאורגי - אהבה מהטעימה ראשונה


כולנו שמענו על האוכל הגאורגי , שהוא כבר לעצמו מהווה סיבה מיוחדת לבקר במדינה זו. מנות רבות הפכו לבינלאומיות. גם אם אינך אוהב אטרקציות, אלא פשוט נהנה מהמאכלים מקומיים, אתה יכול לומר שלא סתם הגעת לכאן. יתר על כן, המטבח המקומי אינו כמה מתכונים מפוארים. כל האוכל פשוט ובריא.



אזור סמגרלו הוא לא רק גן עדן של גאורגיה, אלא גם המקום בו אוכלים מאכלים מאוד טעימים.

מיגרליאנים אוהבים הכל חריף ויש אפילו בדיחה שאומרת שיש להם כריכים עם אג'יקה לקינוח.

אוכל מגרלי תפס מקום מיוחד בין המאכלים הגאורגיים.

ממאליגה או Gomi - אחת המנות המגרליות המפורסמות ביותר, שמכינים כמעט בכל משפחה. גומי מיוצר מקמח תירס ודגנים, וההערכה היא שהוא אמור להיות לבן לחלוטין. לצורך כך עקרות בית שוטפות גריסי תירס במשך כמעט שעה. גומי חם מונח על צלחות חמות ומוסיפים לו מספר פרוסות גבינת סולגוני.

אלרג'י הוא מאכל דומה לגומי, אך במהלך הבישול מתווספת אליו כמות גדולה של סולגוני. בנוסף, ניתן לבשל את אלרג'י לא רק במים אלא גם בחלב. התוצאה היא ארוחה דשנה ונעימה.


אם מינגרליאנים מזמינים אורחים לגומי או אלרג'י, אז על השולחן לא ייעשה בלי gebzhaly. מדובר בלחמנייה עם גבינה ונענע, מוגש ברוטב מטסוני, מתובל גם בנענע. המנה הזו הולכת טוב עם גומי.


חצ'פורי מגרלי הוא אחד הסוגים של מאכל גאורגי . באופן מסורתי הוא עגול בצורה, והגבינה משמשת לא רק כמלית, אלא גם aהמנה מכוסה בה מלמעלה, משומנת מראש בחלמון ביצה.


חרצ'יו היא אחת המנות האהובות ביותר לא רק במערב גאורגיה, אלא גם בכל המדינה. (לא להתבלבל עם מרק חרצ'ו).

המנה עשוה מבשר בקר, טלה או עוף יחד עם אגוזי מלך בתוספת תבלינים שונים. החרצ'ו מוגש יחד עם Gomi או קרקר כדי לטבול את פרוסותיהם ברוטב בוטנים.

חרצ'ו בסמגרלו מכונה הפנינה האמיתית של המטבח הגאורגי.


זה מאוד טעים, מאוד מגרה. אוכל - היא אחד החוויות הבלתי נשכחות מהטיול בגאורגיה.


קבלו טעימה וירטואלית



bottom of page