top of page

שבוע בגאורגיה בין הרים, נחלים, אגמים, מנזרים ובעיקר אנשים


ימים ראשונים בגאורגיה

כל מי שעוקב אפילו מעט אחר מדורי התיירות יודע כי גאורגיה מככבת ברשימת היעדים החמים למטייל הישראלי ויותר מכך – הסיפורים, החווית, התמונות והסרטונים נותנים הרגשה של מקום מיוחד ויוצא דופן, כזה שניתן לחזור אליו פעם אחר פעם...

מכיוון שכך החלטתי לבדוק 'הכצעקתה', הזמנתי כרטיסי טיסה, ארזתי תרמיל, לקחתי את המצלמה ויצאתי אל הדרך!

נחתי בשדה התעופה של טביליסי בשעת לילה מאוחרת מאוד ולקחתי מונית אל העיר העתיקה שם לנתי במלון העונה לשם המעניין OLD TIFLIS BOUTIQUE HOTEL, השוכן בנקודה מרכזית בלב העתיקה וכבר ממבט ראשון נראה כבחירה מוצלחת – אך כאשר התעוררתי בבוקר ויצאתי אל ארוחת הבוקר בגג המלון הבנתי שהמלון הוא לא בחירה מוצלחת – הוא פשוט הבחירה הכי מוצלחת! קשה להמעיט בקסם הנגלה ממרפסת המלון – היופי של העיר העתיקה, שרידי המנזרים, המרחצאות ועוד...שלמות של תה ראשון של הבוקר.




כמה מילים על טביליסי – שמעתי הרבה קולות שאומרים שאין מה לעשות בטביליסי וממצים אותה אחרי יום-יומיים. החוויה האישית שלי מטביליסי שונה לחלוטין – עיר מאוד מאוד נעימה עם שפע אתרים מעניינים ושוק פשפשים אחד לפנתיאון.

כמות האתרים בעלי העניין בטביליסי היא פשוט עצומה ומאוד חשוב לשבת לקרוא, לחקור ולסמן את האתרים שהכי מדברים אליכם – המבחר הוא כאמור עצום ורב, בחרתי לשתף אתכם ברשימת חמשת הגדולים שלי –

  • העיר העתיקה – ערים עתיקות תמיד עושות לי את זה וכך גם הפעם – הארכיטקטורה הנהדרת, הסמטאות הציוריות, בתי המרחץ, גדודי התיירים, הופעות רחוב ועוד... קשה שלא לשוטט שעות על גבי שעות בעיר העתיקה.

  • שוק הפשפשים הגשר היבש (דריי ברידג') – תכינו את עצמכם לחוויה בלתי נשכחת בעליל – מעין מסע בזמן לימיה של ברית המועצות – דוכנים על גבי דוכנים המציעים מוצרים שונים ומשונים החל ממדליות ועיטורים צבאיים, דרך צעצועי וינטאג', כלי בית, מזכרות, ומה בעצם לא?

  • מצודת נריקלה – שרידי המצודה ממוקמים על נקודה גבוהה עם תצפית מרהיבה על העיר ומומלץ מאוד לעלות אליה ברכבל (נוף מדהים של טביליסי) ולרדת אט אט אל העיר העתיקה.

  • פניקולר – הפניקולר (רכבת הנמשכת על-ידי כבל במדרון תלול) בטביליסי יביא אתכם אל אחד מנקודות הציון הבולטות בעיר – מגדל הטלוויזיה, במקום תמצאו פארק נפלא, גלגל ענק, מתקני לונה פארק לילדים, מסעדות ובעיר תצפית מדהימה (במיוחד עם רדת ערב, עת אורות העיר נדלקים).

  • בית הכנסת הגדול – פינה יהודית חמה ומיוחדת בת למעלה ממאה שנה בטביליסי. אנשי הקהילה יקבלו אתכם בלבביות ויזמינו אתכם להתבונן בקיר בו מופיעים תמונותיהם של רבני הקהילה לאורך השנים.

להתראות טביליסי, שלום גאורגיה!

לאחר השהות המהנה בטביליסי הגיעה העת לעזוב את העיר ולצאת אל המרחבים☺ אקדים ואספר, כי בפעם הראשונה החלטתי לנסות את שירותיה של חברת Tours by Locals אשר מקשרת בין מטיילים לבין מדריכים מקומיים (עם רכב) ביעדים רבים בעולם. ניתן להזמין טיולים מוכנים מראש או לחלופין 'לתפור' טיול (כמונו...) על-פי רצונותיכם. מעבר למחיר הזול במיוחד והרכב הנוח הבחירה הייתה פשוט מושלמת, הזמנו שני טיולים בני יומיים כל אחד וקיבלנו מדריכים נפלאים אשר טרחו רבות למעננו והפכו את הטיול למסע בלתי נשכח. מומלץ בחום!

היעד הראשון שסימנו לעצמנו על המפה היה אזור קזבגי, חבל ארץ ציורי במיוחד אשר בחורף הופך לאתר סקי מעולה. נקודת העצירה הראשונה בדרך הייתה אגם ז'ינולי (שהוא למעשה אגם מלאכותי) בין הרים שופעים ירוק. נסיעה לא ארוכה הובילה אותנו למבצר אננורי היפהפה, הממוקם בנקודה לא פחות מאשר מושלמת המשקיפה אל האגם. ניתן לטפס אל מגדל המבצר ולהשקיף אל נוף יוצא דופן בין החרכים. המשך הנסיעה היה לא פחות מאשר מדהים – ככל שהתקרבנו אל היעד, כך גם הנופים נעשו מרהיבים וסוחפים יותר. מדי פעם נתקלנו בפרות הרובצות להן באמצע הכביש – ממש כאילו היינו בהודו. גם סוסים אשר הסתובבו בחופשיות בצדי הכבישים (או על הכבישים עצמם) ראינו למכביר – אבל כמובן שהנופים הירוקים הן גולת הכותרת.


על הדרך בין העיירה גודאורי לבין ג'וארי פאס תוכלו למצוא את המונומנט Russia–Georgia Friendship Monument, אשר ממוקם בנקודת תצפית מושלמת. מעבר לנוף המשכר, סמוך למונומנט תוכלו להשקיף מגבוה על הנוף באמצעות מצנחי רחיפה. בכל מקרה תכינו הרבה מקום בכרטיסי הזיכרון שלכם... אתם הולכים לצלם ולהצטלם פה בלי הכרה...

הדרך תמשיך להדהים אתכם בלא הפסקה עד ההגעה ליעד –

העיירה Stepantsminda (קזבגי).

ממול העיירה תוכלו לראות אחת האטרקציות הכי מפורסמות בגאורגיה - כנסיית השילוש הקדוש (גרגטי טריניטי), אשר ניצבת לה בגאון על פסגה גבוהה וממנה נשקף נוף מטריף ומטורף. העלייה לכנסייה נעשית על-ידי רכבי שטח, תוכלו למצוא נהגים רבים ב-Stepantsminda אשר ייקחו אתכם לביקור בכנסייה תמורת תשלום. מטיילים רבים מגיעים לקזבגי במסגרת טיול יום מטביליסי ועושים את דרכם חזרה בשעות אחה"צ – לעניות דעתי להגיע לאזור כה מדהים ולא להישאר אפילו ללילה אחת זו פשוט טעות... הנופים המשכרים, האוויר המדהים והשלווה העוטפת אתכם מכל פינה שווים את זה...

לקום בבוקר וליהנות מהנופים המדהימים של הרים, קרחונים ומשחקי עננים הייתה אחת מנקודות השיא בטיול.




לאחר תה של בוקר על רקע ההרים המדהימים הגיע הזמן להמשיך אל הגבול עם רוסיה, הדרך אל הגבול יפהפייה וטבולה בירוק. מעבר לכנסייה חדשה שהוקמה סמוך לגבול אין שם יותר מדי נקודות בעלי עניין – למעט הנוף הנהדר ומשאיות אשר מובילות להן סחורה אל רוסיה... לאחר הביקור עזבנו את האזור והתחלנו בנסיעה לכיוון טביליסי. לא הרחק מקזבגי, הבחנתי בשלט המורה על כפר הנושא את שמי.... הכפר קובי! ☺

את הדרך חזרה ניצלנו לביקור במצחתה, אחת הערים העתיקות ביותר בגאורגיה ובביקור בלתי נשכח במנזר ג'וארי, מנזר אשר הוקם במאה השישית לספירה ובו קיימת תצפית נפלאה על אזור מצחתה.

הטיול לקזבגי היה לא פחות ממושלם.. ואחריו הגיע ביקור מושלם לא פחות בחבלי ארץ אחרים בגאורגיה אבל זה כבר סיפור לכתבה אחרת...

פינת ההמלצות:

מקומות לינה:

  • מלון אולד טיפליס (טביליסי)

לתמונות נוספות של קובי אלבז:

  • אתר: http://bit.ly/2z6glNt

  • אינסטגרם: http://bit.ly/2y6maWd


bottom of page