top of page

רושקה ואגמים צבעוניים אבודאלאורי

(טיול ג'יפים ליומיים)

המסלול הזה מתאים קודם כל לחובבי טבע והרפתקנים. אתם תכירו את חבסורתי ואת עולם ההרים של קווקז הגדול בגאורגיה הצפונית. המסלול יעבור דרך כביש צבאי גאורגי, החוף המזרחי של מאגר ג'ינולי. העלייה ליישוב רושקה עובר דרך כביש מפותל. (הכביש פתוח בין יוני לאוקטובר בלבד). הנסיעה תיקח כ-4 שעות וזו תהיה הרפתקה מדהימה . היישוב רושקה נמצא בגובה של 2000 מטרים, זה יישוב חבסורטי אוטנטי, שמתגוררים בו 12 משפחות בקיץ ובחורף רוב התושבים יורדים אל העמק.
באזור הזה יש אפשרות לרכיבה על הסוסים גזעיים. ברושקה נלון בבית של משפחה חבסורטית שתארח אותנו עם אוכל מדהים, יין משובח, סדנאות בישול וסיפורים על מסורת של חבסורתיים. אתם תוכלו לצפות מהמרפסת של הבית בזריחה עוצרת נשימה. ערפל השחור ירד על פני העמק.

תוך כדי הנסיעה אתם תרגישו את הטבע ואת החופש המסחרר, המרחבים, שקט, ואת השלווה. המטרה של הטיול שלנו היא להגיע לאגמים הצבעוניים.


למחרת מצפה לנו מסלול מרתק לאגמים צבעוניים אבודלאורי – אלה שלושת אגמים קרחוניים אשר נמצאים על השיפוע הדרומי של חלק תושתי-חבסורי ברכס הקווקזי. האגמים מכונים "צבעוניים" עקב הצבע של המים באגמים. הדרך לאגמים מהיישוב היא 6 קמ' לכל כיוון עם העלייה, לא נדרשת הכנה מיוחדת אך נחוץ להצטייד בנעליים נוחות.

האגם הראשון ביניהם הוא האגם הירוק, האגם הכי קטן מבין השלושה לאחר מכן נרד לאגם הכחול המוקף בפרחים. האגם הלבן, האגם העמוק והגבוה, הנמצא בגובה של 2812 ק"מ, צבע המים מזכיר את צבעו של החלב עקב צורות הקרחוניים. האגמים נמצאים במרחק של 1.5 ק"מ אחד מהשני.



בסיום המסלול נוכל לרדת לעמק וליהנות מתה צמחים ריחני. על האש ויין משובח.


https://www.georgia.co.il/trip-plan


bottom of page