top of page

עלי ונינו - סמל האהבה בבטומי


עלי ונינו - אלה השמות הדמויות הראשיות של הרומן מאת הסופר קורבן סעיד. סיפור האהבה המרתק אך הטרגי בטירוף של צעיר המוסלמי מאזרבייג'ן ונערה נוצרית מגיאורגיה תורגם ליותר משלושים שפות.

בין קוראי הרומן הייתה הפסלת הגאורגית המפורסמת תמרה קבסיטאדזה. היא מאוד התרשימה מהספר ויצרה פסל שכונה במקור "גבר ואישה". כיום עלי וניניו, שתי דמויות פלדה בגובה של 8 מטרים, עומדות במקום התיירותי הפופולרי ביותר בבאטומי - על הטיילת. במלוא הדרם, הם מופיעים בערב עם תחילת הדמדומים, כשהם מדליקים את התאורה האחורית המרהיבה.

הפסל "עלי ונינו"הפך לסמל של אהבה שיכולה להתגבר על הגבולות הדעות הקדומות. המייצב הזז מגלם את הרעיון המשיכה המגנטית של גבר ואישה ואת אחדותם למרות קשיי החיים.



האנדרטה המרגשת מסמלת את מעגל היחסים הנצחי: חמשיכה זו לזה, רגע קצר של מפגש והפרדה מאולצת. שתי הדמויות, עשויות ממתכת המאפשרות להן להתמזג לאחת, ואז להפריד ולהמשיך את המסע לבד.

המופע המהפנט הזה מתחילה מדי יום בשעה 19 בערב. עם תחילת הדמדומים, תאורת ניאון רב-צבעונית נדלקת ויוצרת וריאציות מרהיבות של הבהרה וצללים על המתקן ועל פני הים. מחזור התנועה נמשך 10 דקות. בשעות היום הפסלים הקפואים של גבר ואישה נעשים שקופים בשמים.



bottom of page