top of page

חורף בגאורגיה - כל המידע וכל הטיפים


גאורגיה הופכת להיות יותר ויותר אטרקטיבית, ומציעה אטרקציות רבות גם בחורף.

המדינה זכתה להכיל בגזרתה את רכס הרי הקווקז, ההרים המרשימים והגבוהים ביותר באירופה, המציגים פסגות רבות, גבוהות ודרמטיות. תרבות הספורט החורפי בגאורגיה תופסת תאוצה ומדי חורף עוד מתקנים ועוד שדרוגים נכנסים לפעולה באתרים השונים בגאורגיה.

בכתבה הנוכחית אפרט על מספר יעדי חורף אטרקטיביים במיוחד שיש לגאורגיה להציע, ופעילים במהלך כל החורף ועד חודש אפריל, וכן על מקומות נוספים שניתן לטייל בהם (ואף מומלץ) גם בחורף.​


יוער, כי המידע שבכתבה נלקח מספר הטיולים: "גאורגיה - בנעלי הרים, ג'ינס או עניבה", ולכן מומלץ לקרוא את הספר להשלמת פרטי המידע אודות טיולי חורף בגאורגיה, ובכלל.

אתרי סקי בגאורגיה:

גוּדָאוּרי (Gudauri)

עיירת סקי בדרך הצבאית, על רמת רכס הרי הקווקז, המוקפת בכמה מהפסגות הדרמטיות ביותר באירופה ומתאימה לנופש בכל עונות השנה. גוּדָאוּרי בנויה בגובה 2,200 מטרים מעל פני הים ונמצאת כ-120 קילומטרים מצפון לטביליסי. אתר הסקי בגודאורי הינו הגדול ביותר בגאורגיה.

במהלך עונת הסקי, מדצמבר ועד אפריל, גוּדָאוּרי מציעה גלישה בכל הרמות.

בגוּדָאוּרי יש הכל: סקי לילה, סקי ממסוק, מצנחי רחיפה, טיולי סקי ואפילו פארקים המיועדים לאופניים. מדובר באתר נופש קסום ועשיר בהזדמנויות ואופציות לחופשה פעילה לצד נופים שאין שניים להם - צבעים מדהימים, אווירה חגיגית ותרבות אירוח יוצאת דופן.

בית הספר לסקי: בגוּדָאוּרי יש בית ספר לסקי המציע שיעורים למתחילים בכל גיל. עם זאת, גם גולשים מתקדמים מוזמנים לקחת קורסים על מנת להשתפר.

השכרת ציוד סקי: ההשכרה של ציוד סקי חדש זמינה בבית ספר המקומי לסקי ובבתי המלון.


סקי בגודאורי

גודרדזי (Goderdzi)

אתר הנופש גודרדזי הוא אתר סקי במרחק 109 קילומטרים (כשעתיים נסיעה) מבטומי. מדובר באתר נופש הררי בגובה 2,000 מטרים הפעיל בכל ארבע העונות, ובזכות מיקומו ותשתיותיו ההרים מכוסים בשלג לבן. ברכבל המגיע לגובה 1,700 מטרים ניתן לצפות בפאר הנוף מעל קווי העצים. האזור מציע למבקרים חוויות ייחודיות של אוויר צח ונוף מצוין.

באתר מסלולי סקי המתחברים יחדיו לכ-8 קילומטרים ברמות שונות, טיולי סקי, רכיבת אופניים, מצנחי רחיפה וכמובן צניחה חופשית.


רחובות בטומי בחורף

מֶסְטִיָה (Mestia)

מוקפת בפסגות אדירות שגובהן כ-5,000 מטרים, אלברוס, ההר הגבוה ביותר באירופה (5,642 מטרים), הוא חלום כל הגולשים. ההר מתנשא בלב לבו של מחוז סוונטי, אחד האזורים ההיסטוריים והייחודיים ביותר בגאורגיה.

בקרבת מֶסְטִיָה, שני אתרי סקי:

אתר סקי הממוקם בהאטסבאלי (Hatsvali), כשמונה קילומטרים ממֶסְטִיָה, ובו מעליות חדשות לנוחות הגולשים, המאפשרות להגיע לגובה 2,350 מטרים במהירות ובנוחות מושלמת. המעליות מובילות הן ל"מסלול האדום" שאורכו 2.6 קילומטרים, והוא מותאם לגולשים מנוסים, והן ל"מסלול הכחול", המיועד לגולשי סקי מתחילים.

אתר הסקי טטנלודי (Tetnuldi), הינו אתר הסקי השני בגדולו בגאורגיה ופעיל החל מפברואר 2016. שלוש מעליות סקי יובילו את הגולשים לגבהים הנעים בין 1,600 מטרים ל-3,165 מטרים. ישנן 3 רמות קושי שונות למסלולים השונים. אורכם המצטבר של המסלולים הינו 25 קילומטרים, כאשר המסלול הארוך ביותר הינו 9.5 קילומטרים.


מגדלי השמירה במסטיה

בקוריאני (Bakuriani)

הכפר בקוריאני נמצא בגובה 1,700 מטרים בין רכס הרי הקווקז הנמוכים עוצרי הנשימה. במרחק 185 קילומטרים (כשעתיים וחצי נסיעה) מטביליסי מציע הכפר בית לעשרות מדרונות ומסלולי קרוס-קאנטרי, וגלישת הסקי והסנובורד המרהיבים ביותר באירופה. בקוריאני פותח במקור כמתקן אימונים אולימפי ולכן, באופן לא מפתיע בכלל, הפך ליעד נופש ספורט פופולרי ביותר.

במקום ניתן ליהנות ממסלולים ייחודיים, פארקים לילדים, טיולי סוסים, אופנועי שלג ומזחלות, החלקה על הקרח במשטח ההחלקה שבסנטרל-פארק בבקוריאני, או פשוט טיולים ארוכים ביערות המושלגים.

4 אטרקציות נוספות המתאימות גם לעונת החורף בגאורגיה:

1. על אף שעונת הקציר הסתיימה, מרתפי היינות תמיד מוכנים לקבל בברכה אורחים חדשים.

כיום, גדלים בגאורגיה יותר מ-500 זני ענבים. האדמה האיכותית והאקלים הייחודי הופכים את היין המיוצר באזור למשובח. הגאורגים מאמינים שהם הפיצו את תרבות היין בעולם, ואופן הכנת היין על ידם שונה ממקומות אחרים בעולם: את היין מתסיסים ומיישנים בכדי חרס ענקיים הנקראים "קוורווי" (Qvervi) הקבורים באדמה. אין ספק שמרגע שתטעמו את היין המשובח, תבינו על מה הגאורגים מדברים.

סירנרי, עיירת היין והאהבה שבמחוז קאחתי, לא בכדי קיבלה את כינויה: רחובות מרוצפים ורומנטיים, המשלבים ארכיטקטורה איטלקית מרשימה המזכירה עיירות קטנות באיטליה. מקור השם מגיע מהמילה הטורקית "Signak" שמשמעותה "מקלט", וזאת לאור היותה מקום מקלט עבור הקהילה במאה ה-18. מסירנרי נשקף נוף עוצר נשימה לעבר עמק אלאזאני (Alazani) ולרכסי הקווקז הגדול.

בעיירה עצמה תוכלו לבקר במרתפי יינות, ולטעום מהיין המשובח.


גפנים בקאחתי

2. בתי המרחץ בטביליסי - בכל עונה, ובפרט בחורף הקר, בתי המרחץ שברחוב אבאנו (Abano) שבעיר העתיקה יציעו לכם חוויה מרגיעה, משחררת ונעימה במעיינות הטבעיים והחמים אשר לאחריה ניתנת לכם האפשרות להתחיל מחדש ללא כל הלחצים שסחבתם אתכם עד לאותו הרגע. האגדה מספרת כי המעיינות החמים והעשירים שבבתי המרחץ הם למעשה הסיבה ההיסטורית להקמתה של טביליסי במיקום הזה.


אזור בתי המרחץ בטביליסי

3. בין ההרים, העצים הירוקים ונהר קורה, שוכנת העיירה הקסומה בורג'ומי, אשר ידועה בעיקר בשל המינרלים הרבים שיש בסביבתה. בורג'ומי מושכת אליה מבקרים רבים הסובלים מבעיות בריאותיות, בשל סגולות המרפא של מי המעיינות שבאזור.

מפארק המים המינרליים שבעיירה, הנמצא במרחק 1.3 קילומטרים ממרכז המידע בבורג'ומי, ניתן להמשיך ברגל עוד 2.5 קילומטרים ביער, בהליכה נוחה, עד אשר מגיעים לבריכות המעיין החם (כ-30 מעלות צלזיוס). הבריכות נמצאות בין הטבע הירוק והקסום, ושוות ביקור גם בחורף.

בריכות המעיין החם בבורג'ומי

4. ביקור בעיר מְצְחֶתָה, עיר הבירה הרוחנית של גאורגיה, ובה שתי הכנסיות הגדולות במדינה: גְ'וָארי (Jvari) וסווטיצחובלי (Svetitskhoveli). האתרים ההיסטוריים של מְצְחֶתָה הוכרזו כאתרי מורשת עולמיים של אונסק"ו.

אם אתם מחליטים לעצור במְצְחֶתָה - אל תחמיצו את הביקור במנזר גְ'וָארי הנמצא מחוץ לעיר, וממנו ניתן לראות את מפגש הנהרות אַרָגְוי וקורה.


מפגש הנהרות ארגוי וקורה

אז מה עוד נותר לספר? כנראה שאת שאר הדברים תגלו לבד בטיול החורף שלכם בגאורגיה. כל שנותר הוא לאחל לכם טיול נעים, מוצלח ובטוח!

*חלק מהתמונות באדיבות שגרירות גאורגיה בישראל.


bottom of page