top of page

אגמים צבעוניים בחבסורטי - היהלום של גאורגיה


האגמים הצבעוניים של אבודלאורי ממוקמים בערוץ העליון של נהר אבודלאורי בחבסורטי בגובה 2600 מטר מעל פני הים.

אגמי אבודלאורי כוללים שלושה אגמים - אגם ירוק, אגם כחול ואגם לבן. האגמים הירוקים והכחולים נמצאים כמעט בסמוך, והאגם הלבן ממוקם מעט רחוק יותר, למרגלות מסיב צ'וח'י, ויש לו גישה יחסית קשה יותר.

אגם אבודלאורי ממוקם 7 ק"מ מהכפר רושקה. זוהי הדרך הקצרה והקלה ביותר לבקר במקום זה. עם זאת, ישנה אפשרות לבקר גם באגמים אלה לאורך מסלול יוטה-אבודלאורי, שנמשך יומיים, מתחיל ביוטה ומסתיים ברושקה.




אגם אבודלורי מכוסה שלג עד אמצע מאי, ובאוגוסט הוא פוחת משמעותית וכמעט מתייבש, ולכן התקופה הטובה ביותר לבקר באגמים הצבעוניים של אבודלאורי - היא חודשי הקיץ.




מסלול זה יעניין את חובבי טבע ומחפשי הרפתקאות. זו הזדמנות מדהימה להיות באזורי הרים בתוליים. תוכלו להכיר את אזור חבסורטי ואת עולם ההרים של הקווקז הגדול בצפון גאורגיה.

מסלול הג'יפים יעבור לאורך הכביש הצבאי הגאורגי, החוף המזרחי של מאגר הז'ינוואלי והמשך צפון-מזרח להרים דרך דרך עפר.

העלייה לכפר רושקה היא מלאת אדרנלין מתוך ערוץ עמוק, אנו נשתרע על פני 7 ק"מ מהכביש בעוד כשעה (הדרך פתוחה מיוני לתחילת אוקטובר). הדרך באורך כ -4 שעות, הרפתקה מרתקת לנסוע בכביש הזה.


כפר רושקה שוכן בגובה של 2000 מ ', זהו כפר חבסורי אותנטי, בו מתגוררות כ -12 משפחות בקיץ, בחורף רוב התושבים יורדים לשפלה. הכפר ממוקם במקום ציורי בעמק טבעי בתולי ואבני ענק מיתיות שנשארו אחרי קרחון עתיק.

באופק מעל הכפר מתנשא המאסיב הסלעי של הר צ'אוחי.

ישנה אפשרות לצאת לרכיבת סוסים על סוס חבסורי אמיתי. רושקה - מקום מדהים לעצירה ומנוחה ולינה בבית ההארחה של משפחת חווסורי מסבירת פנים, שם מחכה לכם לארוחת ערב טעימה, סיפורים מרגשים על המסורות של חבסורי בת מאות שנים וכיתת אמן של מטבח הגאורגי.





היופי האינסופי מסביב גורם לנו לשכוח מהעולם. אתה נמצא כאן לבד עם הטבע. שלווה, שקט,ציוץ הציפורים, מים.אושר!

מקום להגשמת החלומות!

bottom of page