top of page

10 סיבות להתאהב באירוח הגאורגי


הסיבה הראשונה - המטבח הגאורגי הוא אחד המטבחים הוותיקים בעולם. מקורו ב40.000 לפני הספירה.

הסיבה השנייה - האירוח הגאורגי הוא חלק בלתי נפרד מתרבות העם, כך שלא תוכלו לטעום רק מנה אחת.כאן נהוג לנסות הכל.

הסיבה השלישית - מאכלים מהמטבח הגיאורגי משולבים ממיטב המסורות הקולינריות של עמי הקווקז, כמו גם אסיה ואזור הים השחור, תוך שמירה על הייחודיות והמקוריות. אי אפשר להתבלבל בין המטבח הגיאורגי עם אף אחד אחר. תזכרו אותה זמן רב.



הסיבה הרביעית - האגדות עוסקות במגוון הטעמים והניחוחות, ובבישול ביתי הם הופכים לחוויה גסטרונומית מיוחדת שתישאר איתכם לכל החיים. תנסו khinkali, khachapuri, phali, mchadi, chkmeruli, lobio, חציל עם אגוזים, kharcho, ברביקיו - הרשימה עוד ארוכה!

הסיבה החמישית - להכנת מנות גאורגיות רבות נדרשים רטבים שונים. הם מוכנים אך ורק מחומרים טבעיים: ירקות טריים, תבלינים, פירות יער ולמען הטעם הגאורגים אוהבים להוסיף אגוזים ושום. לעיתים רחוקות מאוד, כאשר גרוזיני קונה קטשופ, הם מעדיפים רק את הרטבים הטבעיים שלהם.



הסיבה השישית - תוכלו לטעום שפע של גבינות בשולחן הגיאורגי ההרכב שלהם מאוד ספציפי, מכיוון שהוא מבושל בחלב, מטוגן על ירק, מתובל, מרוסק, מתובל תבלינים. כל אזור בגאורגיה מתהדר בגבינה הטעימה שלו. גאורגיה מייצרת יותר מ80 אלף טונות גבינה בשנה.



הסיבה השביעית - האירוח הגאורגי בדרך כלל מלווה בשירים שירי העם, כל גאורגי השני יש לו קול מדהים. לא תאכלו להישאר אדישים ותזכרו את החוויה לעולם.

הסיבה השמנית - האירוח הגאורגי הוא טקס מיסטי שנולד באהבה. מילת המפתח כאן היא בדיוק "אהבה". הטבע נושם את האהבה, האוויר רווי בה.

הסיבה התשיעית - יין גאורגי בן 8000 שנה, הוא מיוצר בכל שנה כמעט בכל בית למשפחה לאורחים. אל תקווה אפילו לעשות סתם טעימות, בגאורגיה שותים כאן הרבה יין.



הסיבה העשירית - גאורגיה היא ארץ היין והברביקיו, רהיטות ואירוח. אם תרצו להבין את בן האדם, שבו לידו בשולחן ותבינו שגאורגים יודעים דרך לא רק לעצור את הזמן, אלא גם להאריך משמעותית את החיים.


bottom of page