top of page

קניון דשבשי - לטיול יצאנו!


קניון דשבאשי נמצא באזור בקוומו קרטלי, בעיריית צלקה, בעמק נחל חרמי, שנמצא בסביבת הכפר דשבאשי, 1110-1448 מטר מעל פני הים.

מפל דשבשי שופע בירק. כמו גן העדן עם האידיליה והיופי שלה מושך אליו המון מבקרים. הפופולריות של הקניון נובעת מהעובדה שהליכה קלה אליו וכל אחד יכול בקלות לבקר במקום נפלא זה ללא מאמץ רב.



למרות שמפלי האשד הוא המקום המפורסם ביותר בקניון דבש, עם זאת, הקניון הוא 8 ק"מ, ותוכלו לראות עוד הרבה מקומות מעניינים ויפים אם אתה הרפתקן ואוהב לשוטט. צמחיית הקניון במורדות התלולים והמפלים המרהיבים יוצרים מיקרו-נוף שונה לחלוטין.



כאן בעמק אנו פוגשים גם מערות טבעיות וגם מעשה ידי אדם. בסמוך לכפר דשבאשי יש יער יפהפה, שהוא מקום נהדר לפיקניק. ואם תבחרו להגיע הנה בחודשי הקיץ תוכלו ליהנות מכל רגע.



מרחק מטביליסי לקניון דשבשי הוא 107 קילומטרים, הנסיעה אורכת בממוצע שעתיים. להליכה למפל דשבשי, 1.5 ק"מ, שני הדרכים - 3 ק"מ. מסלול טיול מתחיל בסמוך לכפר דשבאשי. לא כמו מסלולי טיול אחרים, נקודת המוצא של שביל זה גבוהה מגובה פני הים מאשר נקודת הסיום.

לכן, יש צורך בירידה וטיפוס בשביל חזרה. הפרש הגובה הוא כ -150 מטר. הליכה בשני הדרכים דורשת שעה וחצי עבור המשתתף הממוצע בקמפיין.



אינך צריך לחצות את הנהר כשאתה הולך לקניון, ולכן אינך זקוק לציוד מיוחד, עם זאת, אם אתה רוצה לצלם ורוצה להגיע למרגלות המצוק, אתה עלול להירטב את כפות הרגליים שלך, ולכן רצוי להחליף נעליים שתוכל להשאיר לרכב וכשאתה חוזר אתה יכול להעלות אותו שוב.




קניון בשבשי הוא מקום אידיאלי לתיירות אקולוגית, טיולים רומנטיים.


bottom of page