top of page

טיול חברים מהסרטים


צוריאל, עמיחי, אחיה והלל, שהכירו במהלך התיכון, החליטו לצאת לטיול בעולם, אחרי שהרגישו שהרוויחו ביושר את הטיול, וזאת, לאחר סיום 12 שנות לימוד.

הם חשבו מה בא להם לראות, והחליטו שהדבר שהכי יעשה להם את זה יהיה "לראות נופים משוגעים ולהנות גם קצת מחיי לילה טובים וכמובן שכל זה לא בהרבה כסף (כי אנחנו רק בני 18)".

מבדיקה ממש קצרה שהם עשו - מיד הבינו שגאורגיה זה ה-יעד שהם מחפשים! לפי סיכום הטיול שלהם, נראה לי שכל יום במהלך השהות שלהם בגאורגיה, הוכיח להם את זה מחדש 😉.


סיכום 11 ימי טיול, ל"אנשים שלא אוהבים ללכת", לטענתם:

"ביום חמישי נחתנו בטביליסי לפנות בוקר.

קנינו כרטיס סים מקומי והחלפנו כסף. לקחנו מונית לגסטהאוס בטביליסי, כדי לנוח מהטיסה. בצהריים, הלכנו לקנות בלון גז בחנות "גאולנד" וכרטיסים לרכבת לילה לזוגדידי ליום ראשון.

לאחר מכן התחלנו את דרכנו, עם נהג מקומי ונסענו בדרך הצבאית עד לקזבגי (מומלץ לצאת לדרך הצבאית עד הצהריים כדי להספיק כמו שצריך. אנחנו יצאנו אחרי הצהריים והגענו בחושך).


ביום שישי יצאנו בבוקר עם רכב ונהג לעמק טרוסו. הוא לקח אותנו לתחילת המסלול, שעתיים הליכה בערך עד לבריכת סודה ואותו הדבר גם חזור.


חזרנו לגסטאהוס אחר, הכנו לנו קצת אוכל לשבת והלכנו להתפלל עם עוד חבר'ה ישראלים. מומלץ לסגור בשבת בגסטהאוס עם עוד ישראלים כדי שלא לאכול ולהיות לבד וגם כי זה יותר נחמד. ביום ראשון עלינו עם נהג לכנסיית השילוש הקדוש, בדרך לפסגת הר קזבק, וכשהגענו למעלה הוא אמר שהוא מחכה שם שעה ואז נוסע. שימו לב שצריך לסגור את הדברים האלה מראש כדי לא ליפול בפח! אז הצטרפנו לכמה בנות שהיה להם מקום ברכב ונסענו לעמק סנו.




בערב, עלינו על מונית לטביליסי כדי להספיק את הרכבת לילה לזוגדידי.

הנסיעה ברכבת זו חוויה מיוחדת: בהתחלה חם מאוד אבל קצת אחרי תחילת הנסיעה מדליקים את המזגן ובסופו של דבר זה בסדר, ואחלה דרך להעביר את הנסיעה הארוכה הזאת. ביום שני הגענו לזוגדידי ב-06:00 בבוקר, ועלינו על מרשוטקה למסטיה.

נסיעה קצת ארוכה ולא נעימה (כי הנסיעה במרשוטקה), אבל שווה את זה בשביל להגיע למסטיה. לאחר מכן, נסענו עם נהג מקומי (בג'יפ) עד לתצפית מהצלב ולאגמי קורולדי. ביום שלישי תכננו לצאת ליומיים מהטרק של מסטיה-אושגולי, אבל שני חבר'ה היו חולים והחלטנו לשנות תכניות. באותו היום רק הסתובבנו קצת במסטיה וישבנו על דשא נחמד ליד הנחל שעובר שם.


ביום רביעי נסענו עם אותו נהג תותח מאתמול לטטנלודי. מקום מדהים בגובה 3,500 מטר! נוף מדהים וממש שווה!




בהמשך היום עלינו על מרשוטקה לזוגדידי, והמשכנו עם רכבת הלילה לטביליסי. ביום חמישי הגענו בבוקר לטביליסי ולקחנו מונית לגודאורי כדי לעשות מצנחי רחיפה. כשהגענו לגודאורי דיברנו עם המפעיל של המצנחי רחיפה והוא אמר שבאותו יום הם סגורים, ורק למחרת יהיה אפשר לעשות. ישבנו על כר דשא לעשות ארוחת צהריים קטנה, ולאחר מכן הלכנו להתפנק במלון (במלון יש אפשרות לאוכל כשר: דג, אורז ותפוח אדמה בנייר כסף בתוספת של 10 לארי). ביום שישי בבוקר עשינו את מצנחי הרחיפה עם מרטין, והיה ממש כיף!

(150 לארי ל-15 דקות רחיפה כולל סרטון וידאו - מאוד נחמד!)


לקחנו מונית לטביליסי, עשינו קניות ובישלנו קצת לשבת. בצאת השבת, יצאנו קצת לעיר. יש בעיר מקומות ממש יפים ונחמדים לבלות, מומלץ לא לוותר על זה. ביום ראשון הלכנו לאכול במסעדת דוד (היה אחלה בשר וגם שרות מצוין) והמשכנו לשוק לילו (לא כל כך התלהבנו מהשוק).

לאחר מכן חזרנו לעיר וישבנו באחד הברים במרכז.

בלילה, לקחנו את התיקים מהגסטהאוס, ונסענו לשדה תעופה וחזרה לישראל."

מה הטיפ שלכם?

  • "נהגי מוניות יודעים שאתם תיירים ובדרך כלל ינסו לקחת מכם מחיר גבוה, נסו להתמקח אבל לא להיות חזירים.

  • אוכל (לשומרי כשרות) - הבאנו קצת אוכל מישראל כמו ממרחים, פסטה, אורז, תבלינים וכו'. אפשר לקנות בגאורגיה לחם וירקות, ולא צריך לפוצץ את התיק באוכל מהארץ, למרות שאם יש איזה כמה חטיפים, זה תמיד מוסיף."

איך אתם מסכמים?

"גאורגיה ארץ מדהימה ויפה, תהנו ממנה!"


פינת ההמלצות:

נהג:

  • וואחו (Vakhtang Gvarliani) נהג במסטיה 995551884598+

שונות:

  • מרטין מצנחי רחיפה (גודאורי) 995574445233+

מקומות לינה:

  • נינו (מסטיה) 995599085117+

  • תמר (קזבגי) 995574125519+

  • היל (קזבגי) 995555227997+

  • זוזו (טביליסי) 995557955777+

  • מלון Club 2100 (גודאורי)


bottom of page