top of page

הגענו חברים וחזרנו.... מאורסים!


שחר וספיר, החליטו לחקור את גאורגיה למשך עשרה ימים, התאהבו במדינה, ועל אדמת גאורגיה הקסומה החליטו להיות זה עם זו לעד.


הלכנו לבדוק, מה הטיפים המרכזיים שיש להם לתרום לקהילת המטיילים, במקומות המרכזיים בהם טיילו (בין התאריכים 9-19.6.2017):

"קזבגי

1. תחנת המרשוטקות הרלוונטית ממנה יוצאות הנסיעות נקראת דידובה (Didube). המחיר הוא 10 לארי לאדם ויש מוניות עד השעה 18:00. אם תפספסו את האחרונה אפשר לקחת "מונית פרטית" שהיא בדיוק עוד מרשוטקה ב-25 לארי לאדם.

2. הנסיעה אורכת שעתיים וחצי - שלוש שעות.

3. העיירה שמגיעים אליה היא סטפנסמינדה:

  • מסלולים מומלצים:

  • עמק טרוסו - עמק יפה. תבקשו מהנהג שיפגוש אתכם בתחילתו לאחר 5-7 שעות ולא פחות כי חבל להיות בלחץ.

  • עמק סנו והכפר ג'וטה - עדיף להגיע במונית עד לכפר (80 לארי הלוך חזור, בטח אפשר פחות) - מקום מדהים. אפשר לעשות שם מסלול מדהים בטיפוס לא קשה על רכס צ'אוחי.

  • הר הקזבג. מומלץ להגיע לכנסיית השילוש הקדוש ברכב ומשם להתחיל את המסלול שנמצא בעליה די תלולה. אנחנו הגענו עד לפס של הקרחון, אפשר להמשיך עוד בערך שעה להבנתי עד לתחנה המטאורולוגית ולישון שם (אין אוכל ומיטות וכדאי להביא גם כדורי גובה). מבחינתנו להגיע לפס ולרדת באותו יום עשה את העבודה בצורה מעולה."


​​


​הופ! והנה חלה לה תפנית בעלילה!

שחר, ספר לנו על המקום הזה בקצרה?

"אחלה לוקיישן להצעות נישואין".

וואו! אז מה בעצם היה?

"בגדול זה היה באמצע המסלול של הקזבק. זה הנוף מאחורה".

אושר גדול! המון מזל טוב!

"מסטיה

1. רכבת לילה - 30 לארי לאדם ל"מחלקה ראשונה" שנקראת באתר soft seats (תקפידו לסמן את התיבה למטה כדי שהכיסאות יהיו צמודים). כרטיסים מזמינים באתר הזה. שימו לב שצריך להירשם לפני שאפשר לראות את הרכבות ולהזמין כרטיסים.

2. הרכבת יוצאת ב-21:45 ומגיעה ב-6 בבוקר לזוגדידי, ומשם נסיעה של 3 שעות למסטיה (15-20 לארי לאדם). נסיעה לא קלה בכלל ואם אתם לא ישנים חזק תצפו ללילה מעניין.

מקבלים דרגש קטיפה אדום, כרית ומצעים חד-פעמיים. תכלס מגניב אבל צריך להגיע מוכנים.

3. מלח סוונטי - תבלין מקומי מעניין, שווה לטעום ולהביא הביתה.

4. טיסות בקו מסטיה-טבליסי - טיסה של 50 דקות מטבליסי שעולה 60 לארי לאדם - שווה להזמין מראש כדי לחסוך את הטרטור. הסיכון היחיד הוא שהיא לא ממריאה אם אין מזג אוויר טוב. צריך להזמין מראש כדי להבטיח כרטיסים (מזמינים באתר הזה).



​סירנרי

1. משום מה כותבים את זה Sighanghi אבל אומרים סירנרי.

2. שווה להקדיש לעיירת סירנרי בגדול יום של סיבוב רומנטי בעיירה (נראה כמו טוסקנה), ועוד יום של סיור יינות באזור - חוויה סופר תיירותית, לא בטוח שמתאימה לכל אחד אבל בגדול נחמד ומשתכרים.


טיפ אחרון למטיילים? "על כל מנה שמזמינים יש כוסברה. אם אתם לא אוהבים כוסברה תלמדו את המילה בגאורגית (Kindzi) ותקפידו לבקש שלא ישימו על על מה שאתם מזמינים"."

איזה טיול קסום! מאחלות לכם שכל החיים שלכם יהיו קסומים כמו הטיול האחרון, וכמובן - המון המון מזל טוב! קולולולולולולו!

פינת ההמלצות:

מקומות לינה:

  • מריאמי גסטהאוס (קזבגי) - מריאמי היא הבת הקטנה, האישה שמנהלת את המקום היא נינו 995558635527+. יודעת מעט אנגלית אבל מקום מקסים וארוחות מעולות. מגיעה לאסוף מהמרכז אם תתקשרו. 50 לארי לזוג עם לינה וארוחת ערב, עוד 20 לארוחת בוקר.

  • שלוה ונרגיזה (מסטיה) - אנשים מקסימים ועוזרים ויודעים עברית, עם זאת (!) חשוב לציין שהבית שלהם ממוקם קצת מחוץ לעיירה וכל הליכה לעיר (לאכול או להתחיל מסלול של טרק) דורשת הליכה של 20-30 דקות או לעצור טרמפ. ארוחת הבוקר הייתה די מבאסת. החדרים ממש חדשים ויפים.

  • נאטו ולאדו (סירנרי) - חוויה בלתי נשכחת. רוצו להזמין.


bottom of page